1. Identificarea Resurselor si a Materiilor Prime
_
Identificarea necesitatilor de materie prima se impune ca parte incipienta si inerenta dezvoltarii ulterioare a planului de afaceri, corectitudinii selectarii furnizorilor si esentiala in estimarea cheltuielilor. Acestea pot fi urmatoarele (a se completa evolutiv) :
(a) terenul de plantare al livezii
(b) material saditor
(c) produse chimice pentru intretinerea si tratarea pomilor
(d) utilajul necesar performarii operatiunilor mecanizate si manuale de plantare si intretinere a livezii
_
Identificarea necesitatilor de materie prima se impune ca parte incipienta si inerenta dezvoltarii ulterioare a planului de afaceri, corectitudinii selectarii furnizorilor si esentiala in estimarea cheltuielilor. Acestea pot fi urmatoarele (a se completa evolutiv) :
(a) terenul de plantare al livezii
(b) material saditor
(c) produse chimice pentru intretinerea si tratarea pomilor
(d) utilajul necesar performarii operatiunilor mecanizate si manuale de plantare si intretinere a livezii
(e) resurse acvatice pentru irigarea continua a pomilor
(f) combustibili
(g) localuri pentru stocarea si pastrarea echipamentelor, a fructelor si stationarea masinilor agro-tehnice
(h) resurse umane
_
2. Identificarea Furnizorilor
_
Alegerea corecta a furnizorilor are o importanta deosebita, intrucit de acest factor depinde in mod direct succesul intreprinderii. Astfel, calitatile biologice si productivitatea pomilor sunt direct legate de furnizorii materialului saditor ; si, in conditiile actuale a multitudinii ofertelor de pe piata, este evident ca neproportionalitatea intre rentabilitatea finala a materialului achizitionat si cea promisa din start de catre furnizor este o cauza directa a incompetentei antreprenorului in alegerea acestuia. Anume din acest considerente, cit si din altele care apar numeroase in caz particular mai mult decit in linii generale, se impune un studiu atent si elaborat in primul rind al terenului de aplicare, si nu in ultim rind, al pietii si numeroaselor sale oferte.
_
3. Planificarea Afacerilor
_
Un factor esential in evolutia constanta a activitatilor sale economice consta in planificarea lor din start si controlul permanent al tuturor operatiunilor, estimarea cheltuielilor si profitului, identificarea a priori a potentialilor clienti, studiul pietii de desfacere interne si, indeosebi, externe, cit si initierea unor strategii si campanii de marketing. Tine de competenta conducatorului sa aiba, din start, un plan bine fundamentat, dar care sa fie completat progresiv, in functie de evolutia conceptelor de baza, de posibilitatea largirii gamei de produse si deci vizarii unei noi piete de desfacere, extinderii necesitatilor in materie prima si adaptarii noilor produse, si, mai ales, a noilor clienti la structurile deja existente. Pentru aceasta, utilizarea tablourilor de calcul in Microsoft Excel, a bazelor de date in Acces, a prezentarilor cu PowerPoint si redactarii cu ajutorul clasicului Microsoft Word, apar ca solutii ideale. Cu ajutorul acestor instrumente informationale, se poate planifica cu un remarcabil succes afacerea curenta, se pot face estimari automate a cheltuielilor si profitului, iar, datorita extensibilitatii perfecte a acestor programme de calcul, orice modificare se reduce de la re-gindirea si reformarea intregului proces, la o simpla tastare de caractere sub Windows.
_
4. Organizarea Reuniunilor.
_
Continuitatea Planului de actiuni. In activitatea lor, salariatii au deseori o tendinta care, desi fireasca pentru oricare din noi, nu poate fi in concordanta cu asteptarile managerilor, care-si doresc, bineinteles, o rentabilitate maxima. Se are in vedere aici caderea in pasivitate a personalului, mai ales cind lipsesc acele tehnici de ridicare a moralului de munca : primele lunare, desemnarea si recompensarea celor mai activi dintre angajati si atentia sporita din partea responsabililor resurselor umane. Este una din cauzele majore in scaderea drastica a activitatii intreprinderii, generata de scaderea productivitatii munci, multiplicarea absentelor, indisciplina si lipsa de seriozitate la locul de munca. Daca este depistat acest lucru la timp, directorii RU incearca deseori aplicarea unor masuri pentru remedierea acestei grave probleme. Insa, deseori planurile de actiuni puse in practica la acest nivel, esueaza ; cauza ? insuficienta ! Ca e vorba de neimplicare profunda in subect, superficialitate, indecizie, toti acesti termeni pot descrie cauzele notorii ale esecului. Sa incercam sa patrundem in esenta ideii. Vom lua exemplul tratamentului unei persoane in cazul unei boli cronice. Pentru a trata cu succes pacientul sau, medicul isi da seama de importanta abordarii multilaterale a maladiei. Pentru aceasta el va prescrie, in primul rind, un pachet de medicamente, apoi, va urmari atent alimentatia bolnavului, si, in continuu va urmari progresul tratamentului, avind grija sa ia nota zilnic de modificarile survenite in urma interventiei sale complexe. Prin analogie, putem « trata » pasivitatea, caderea in subproductivitate si ignoranta angajatilor sai. Si pentru aceasta, se « administreaza » , de la inceput, o reuniune personalului. In dependenta de seriozitatea cazului, cit si de particularitatile sale, se va pregati, documenta si argumenta acest eveniment. Pentru inceput se face o analiza elaborata a situatiei in intreprindere, se vor compara cifrele si rezultatele curente cu cele obtinute in trecut, si cu cele fixate in obiectiv. In acest mod se va putea obtine pe un grafic evolutia efectuata, daca este proportionala cu cea fixata. Si daca nu e, exprimata in procentaj, se va lua cunostinta de divagare. Apoi, se va analiza atent Tabloul de Evaluare a Aptitudinilor Profesionale a Angajatilor ; de fapt, se vor urmari evolutiile fiecaruia dintre membri pe perioada de timp la care se face referinta si care inregistreaza o scadere a productivitatii si profesionalismului salariatilor. Dupa aceasta se vor fixa obiectivele ce vor trebui atinse de intreg efectivul societatii, se va insista mereu pe spiritul de echipa, pe « o echipa solida si unita », se va face referinta la respectarea muncii fiecaruia dintre ei din partea colegilor, li se va reaminti ca redresarea financiara a societatii joaca in imediatul lor interes, asa cum primele lor sunt fixate si calculate in functie de evolutia cifrei de afaceri a intreprinderii.
_
O reuniune se incepe cu o analiza si punere in evidenta a starii generale a intreprinderii, facindu-se trimitere la cifre exprimate in procente mai degraba decit unitati financiare ; se prezinta starea de lucruri, dupa care managerul isi va expune propriile pareri. Daca este vorba de deceptii, acestea se vor afirma insistent, fara totusi a acuza direct salariatii de aceasta, dar ele nu trebuie sa faca parte decit din inceputul reuniunilor, finalul acestora fiind relevat dintr-o perspectiva pozitiva, incurajatoare, managerul punind accent pe potentialul enorm care-l inmagazineaza fiecare din angajatii sai, si pentru care fiecare va fi rasplatit pe masura meritelor, si care va contribui la evolutia fiecaruia dintre ei. Amenintarea cu amendamente ce se cumuleaza in licentieri nu trebuie sa fie o tactica de decurajare, nici frecventa, dar mentionata serios in cadrul unei glume poate avea efectul disuasiv, si influient in acelasi timp, in psihicul angajatilor.
_
La fiecare dintre aceste reuniuni se vor servi bauturi racoritoare, sucuri, cafea, si spre final, dulciuri.
_
Scopul de baza al organizatorului si animatorului reuniunii este ca, dupa aceasta, fiecare participant sa simta o satisfactie personala, o motivatie suplimentara, o energie care sa suplineasca pasivitatea zilelor precedente. Fiecare salariat trebuie sa plece de la reuniune cu o convingere de sine ca, ulterior, principala sa sarcina, atit presonala, cit si profesionala este dedicarea la locul de munca…
_
Insa o reuniune este doar punctul incipient al unui plan de actiuni menit sa stimuleze si sa intretina la nivel inalt productivitatea angajatilor, randamentul muncii lor fiind un scop continuu si sustinut. Pentru aceasta o serie de actiuni ulterioare vor fi necesare pentru a canaliza eficient obiectivele propuse in cadrul reuniunii. Este vorba anume de organizarea unor intretineri in particular, cu fiecare dintre membrii personalului, intretinere la care angajatul isi va expune propriile pareri, la care se va evalua foarte atent implicatia fiecaruia din ei in cadrul muncii. Pentru fiecare caz, se va completa formularul de Evaluare a Angajatului, care se va pastra in doua exemplare, pentru fiecare parte, si care va contine esentialul din lucrul pe care fiecare din ei il are a depune pentru a reveni la un nivel ridicat de productivitate. Bineinteles ca se va reformula scopul acestor intretineri, pentru a evita crearea unei atmosfere de exploatare din partea managerului vizavi de lucratorii sai.
__
In functie de resursele societatii, o ultima masura esentiala in finalizarea acestui plan de actiuni, ar fi intr-adevar majorarea lejera a salariului angajatilor la finele lunii curente pentru a demonstra valabilitatea promisiunilor facute. Se vor mentine aceste majorari, doar in cazul in care se observa o reala dedicare la locul de munca, in caz contrar, se va reveni usor la salariul de baza.
_
va urma...
n.a. : Aceasta lucrare este scrisa si redactata in exclusivitate de MacolauS. Nu este o plagiere din cartile de specialitate si nici o simpla transcriere de idei adunate din textele altor autori. Este expresia verbala a experientei manageriale a autorului.
Libellés : E-Cursuri
1 Comment:
-
- Anonim said...
14 decembrie, 2010 21:48Couldnt agree more with that, very attractive article
Postare mai nouă Postare mai veche Pagina de pornire
Subscribe to:
Postare comentarii (Atom)